Oversigt over klubmestre, Gruppevindere og Modtagere af Ærespokaler i Haderslev Svømmeklub

Ærespokaler i Haderslev Svømmeklub

POKALEN ”TALENTERNES  VANDREPOKAL”

Stiftet i 2013 af formand Bo Secher (formand 2006-2012)

”Pokalen gives til en talentsvømmer, som har ydet en særlig indsats for kammeratskab og sammenhold på Haderslev Svømmeklubs yngste talenthold”

Trænerne på K4/Aspirantholdet sammen med cheftræner afgør, hvem der opfylder kravene.

POKALEN "HSK ÅRETS TALENT  VANDREPOKAL”

Gives til en svømmer, der har vist en markant forbedring i løbet af sæsonen samt vist potentiale for store forbedringer i fremtiden.

Trænernes vurdering.

POKALEN ”HSK  VANDREPOKAL  ÅRETS SVØMMER”

Gives til en svømmer, som har haft en markant udvikling samt gode præstationer til stævner.

Trænernes vurdering.

POKALEN ”JAKOBS  MINDEPOKAL”

Skænket i 1996 af forældrene til en tidligere konkurrencesvømmer Jakob, som døde ganske ung.

Der lægges vægt på, at pågældende er en god kammerat, er social, har udvist holdånd og omsorg samt haft flot fremmøde.

Gives til den svømmer på K1, der opnår flest stemmer ved hemmelig afstemning blandt svømmerne på K1.

Jakob Sørensen var med i et kuld af dygtige årgangssvømmere omkring 1990´erne.

Jakob var en af mange seje K-svømmer på det tidspunkt, der via talent og hårdt arbejde opnåede flotte resultater på nationalt niveau. Jakob var specielt god på langdistance crawl og 200m butterfly. Jakob var bl.a. som juniorsvømmer på herreholdene (mest som ”reservesvømmer”, men han blev brugt ved disk løb) med til at vinde 2 bronzemedaljer for hold og en sølvmedalje for hold i 1990, 1991 og 1992. I 1992 blev Jakob Sørensen klubmester i 1500 fri.

Som 18-årig blev der konstateret lymfekræft hos Jakob. Trods en hård kamp imod sygdommen lykkedes det desværre ikke for Jakob at overvinde sygdommen. Jakob ligger i dag begravet ved Aastrup Kirke. Jakobs forældre var meget aktive frivillige i HSK, mens Jakob svømmede, - og efter hans død besluttede de at indstifte JAKOB's MINDEPOKAL.

De kriterier, som der lægges vægt på i udvælgelsen af modtageren til pokalen er de kendetegn, som Jakob efterlod som K-svømmer i HSK!

POKALEN ”SPORTSCHEFENS OG CHEFTRÆNERENS SKULDERKLAP”

Skænket og indstiftet af sportschefen og cheftræneren til Klubmesterskaberne afholdt juni 2022.

Sportschefens og cheftrænerens vurdering.

Pokalen gives til en ikke svømmer, der har gjort en kæmpe indsats for at få HSK til at glide og dermed fortjener et helt særligt skulderklap.

Oversigt over Klubmestre og Ærespokaler

Se oversigten over HSK's klubmestre samt modtagere af ærespokaler for sæson 2023/2024
Se oversigten over gruppevinderne for sæson 2023/2024
Se K4's medaljevindere af 25 meter løb sæson 2023/24 lige